R.I.P ?

NOOOOOOO!!!


Kjell den jävlen fortsätter bråka med mig! Efter jag kämpat hårt med att skrapa rutorna och få bort imman på insidan av glaset så går dörren inte att stänga! Antar det frusit i låset eller nått sånt.  Eftersom bilen bestämt sig för att envisas med att endast leverera kalluft nu i vinter så är det alltid lite knepigt att få bort imman när det är minusgrader då luften fryser  insidan av rutan när man sätter på "värmen". Iallafall.. efter lite knep och knop så sätter jag mig i bilen,  håller fast dörren och låser den för att den inte ska flyga upp av sig själv.

Sitter där en stund och gottar mig i min egna självgodhet över min nödlösning och att jag iallafall har halvklar utsikt så brummar jag iväg. Märker att han känns lite konstig att köra och noterar att bensinmätaren pekar på noll. Rullar ner för backen och svänger in på bensinstationen. Låser upp dörren och går ur..........och det luktar jätte bränt.

Ska bilen börja brinna på en bensinstation?! Kanske inte bästa stället och stanna på. Märker även ett stort moln som kommer från bakre delen av honom. FAN FAN FAN. Topplocket har säkerligen pajjat.


Förra veckan hade jag punktering och denna veckan verkar det inte som jag har en bil alls eftersom det är för dyrt för att laga.





 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0