Ovanligt att jag får snacka med polisen.. eller inte

Det är så himla random vet inte vilken i ordningen nu som jag blir antingen stoppad eller polisen påkallar min uppmärksamhet. Senast idag när jag hade svängt in på en parkering och väntade på en polare skulle komma ner. Stängt av motorn men hade ljusen på. Ser en polisbil svänga in och stå och idla en stund.

Sen kommer det ut en polis med stor ficklampa och börja lysa in i baksätet på bilen. Har tonade rutor så han såg nog inte så mkt..

Öppnar dörren:


me:       " Jag har inget där bak"
le cop    " Aha.. nee lite konstigt att du bara står här"
me:       " Väntar på en polare"
le cop:   " Bor du här eller?"
me:       " Neh, men han gör" ( Polisen blir lite obekväm och börjar kontrollera däcken istället)
le cop:   " Är det du som äger bilen ? "
me:       " Aa"
le cop:   " Okej, ah tack då"

Vafan hände? lite random. Brukar prata med dem typ 1 gång i månaden känns de som. Dock undvikit böter, bara varit konstiga saker som detta. 100 spänn på att dem är avundsjuka på coola kjell!

Kommentarer
Postat av: Niclas

Dom gillar inte direkt att man har tonade rutor just för att dom inte kan se in då (eller någon annan, som då kan rapportera om dom ser något), vilket är sjukt egentligen

2011-12-14 @ 18:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0