Mitt nörd liv

Jag har inte brytt mig om hur man förklarar för någon som inte är en nörd varför man väljer det liv man väljer. För det är just de det är. Ett val.

Jag väljer spendera timmarna framför datorn och dataspel. Jag väljer sitta hemma när andra väljer gå ut och festa. Varför? Varför har jag aldrig ens brytt mig om att förklara förut. Antingen fattar du det, eller så gör du det inte. Fattar du det så är chansen att du gör det själv rätt stor och det är då vi kanske är vänner. Eller så tycker du det är onormalt och osocialt. Jag trivs i denna världen och inte skulle byta bort den för något, så aldrig sett en idé att lägger ner någon vikt i att förklara det för någon som inte förstår mitt livsval. Dont tell me what to do cuz i dont wanna be like you.

Tills idag. Eller tills igår för att vara korrekt. Jag börjar utöka min vänskapskrets lite och nu helt plötsligt inser jag att den innefattar människor som inte alls förstår sig på hur man kan fastna i speletsvärld ännu mindre lever i den. Märker att det blev ganska svårt ändå att ta tag i den där frågan. Varför, och sätta ord på den.



Hur förklarar man intresset för detta? :)


Kommentarer
Postat av: Ludde

varför en bild på usopp?:P

2010-11-10 @ 08:35:28
URL: http://bludde.se
Postat av: Sparky

usopp? :O

2010-11-10 @ 09:17:18
URL: http://sparkys.blogg.se/
Postat av: Chris

först en förklaring till first post: Usopp är en Anime karaktär ifrån serien One piece :)



Sedan till "the main answer" jag tycker The guild gjorde en låt som förklarar bra :D

http://www.youtube.com/watch?v=xMrN3Rh55uM

The Guild - Game On



"I feel so much shame

I get dissed for saying that I game

No one understands

Why I'm living in a fantasy land"

2010-11-10 @ 10:02:11
Postat av: Sparky

ooooh, nu får nörden i mig skämmas lite att jag inte hade koll på de där :< Men Anime är inte riktigt min grej. :p



HAhah skön länk <3

2010-11-10 @ 10:16:43
Postat av: Kristoffer

Problemet med att förklara något sånt för människor som inte riktigt förstår vad du pratar om och inte begriper så på vad du tycker är så charmigt med spelvärlden. På samma sätt som du säkert har det svårt att sätta dig in i andras livsval.

2010-11-10 @ 10:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0