Släpper taget

Jag har alltid haft god kontakt med mina ex, det har inte alltid varit populärt och starkt ifrågasatt av många. Inte minst i nya förhållanden. Men jag har alltid stått på mig eftersom det har varit betydelsefulla relationer för mig. Jag har nog sett det valet som definitionen av min självbild.  Sån är jag, helt enkelt.

Har jag älskat en person och sett en framtid med dem så tycker jag det känns avlägset att helt plötsligt inte känna personen längre. Även om man kommit fram till att förhållandet inte fungerade. Strategin har fungerat för mig/oss bra nu i 10 år. Men har ganska länge fått känslan att det inte längre är ömsesidigt så jag väljer att släppa taget till tre betydelsefulla personer på en gång.



Plötsligt förändras hela min självbild. Jag har ju alltid varit den personen som varit väldigt mån om att man ska kunna vara vänner efteråt. Men ibland så tvingas man inse sina nerderlag, som idag.

Kommentarer
Postat av: 5/10

Så sorgligt, so final?!

2011-09-13 @ 08:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0