Resultat av mitt minnestest

And the verdict is in..


Fick äntligen en genomgång av resultatet idag ifrån mitt minnestest jag gjorde för ett par veckor sedan. Precis som jag befarat länge nu så har jag störningar på arbetsminnet samt visuella/närminnet.

Det som var extra intressant var att den del av minnes testet där min hjärna fick hjälp att återskapa minnen m.h.a ledtrådar presterade jag över normalvärdet. Medans i resterande delar låg jag under normalvärdet.

Med andra ord: Mitt minne fungerar, däremot kopplingarna som hjärnan gör för att hitta till minnet fungerar inte. Min psykolog tolkar att det är min depression som är till grund för den problematiken.

Vilket egentligen är positiva nyheter för mig eftersom det i såfall ökar mina chanser att återfå min gamla kapacitet igen. Tillskillnad ifrån om det är ECT-behandlingarna som förstört mitt minne. Förhoppningsvis kommer minnet bli bättre i takt med att jag blir friskare om det nu stämmer att det är så.  Hoppas Hoppas Hoppas!




Men eftersom jag hade så dåligt resultat så tyckte dem att jag behöver hjälp med tränna upp mitt arbetsminne.

Detta kommer ske genom att jag med hjälp av min psykolog kommer gör massa övningar. Vet inte riktigt vad det är för några övningar eller vad det innebär men det lär väl märkas väldigt snabbt. Är värt att prova om inget annat, har ju inte så mycket att förlora på det. :P

Kommer bli mycket spring på psykologmottagningen i fortsättningen för mig alltså, nu när jag ska komma dit varje dag i 5 veckors tid för att försöka tränna upp vissa minnesfunktioner i arbetsminnet.


Fick svarsresultatet idag, påbörjar behandling imorgon. Snabba bud. Chop Chop :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0