Hej, jag heter Sparky och jag är Achievement beroende

Njae inte riktigt, trodde jag skulle bli det när jag först fick min egna beta kopia och insåg att det liknade WoW väldigt mkt i achievement utformningen. Så först tyckte jag det var lite kul att jaga achievements, men tröttnade rätt fort när man inte får så mkt belöning för det utan lite meningslösa poäng i ett hörn. Så började spela så som Starcraft borde spelas, multiplayer. I WoW däremot går mer eller mindre hela spelet ut på på jaga små achivments om det så är i exp eller reputation hela tiden, nog därför man (läs jag) blir beroende så fort. Svårt o avgöra om man ens tycker spelet är kul, det är mest kickar för mig. :p I SC2 känns det som bland de mest meningslösa.

Det kommer komma upp lite tuneringar i SC2 och jag avskyr allt vad tuneringar heter för jag har ju som sagt världens sämsta nerver. Men det hade ändå varit lite kul att delta. Inte bara nerverna det är fel på, jag ogillar 1v1 också skarpt. Idag tex så lyckades jag lyfta mitt cc när jag skulle scanna.. o m g mitt under en 1v1 match. Försökte kolla lite reps förrut men tröttnade rätt fort. Sen tänkte jag..fuck it. Spelar lite istället. Men efter 0-3 så kände jag. Fan vad kul det är med achievements ändå, hahaha så plockade några enkla där istället. When everything else fails :o


Försökt sova också en miljon gånger i natt.. fattar inte varför jag inte lyckas :,( Kanske dax ringa läkaren och få lite sömntabletter igen.



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Du får ta och casual-lira med mig och Jenny i WoW. Jag har fan klasser som täcker allt. :( Ändå vi gör är att samla achievements och slår småbarn på fingrarna. :) Tycker för övrigt att du ska ställa upp i tävlingen på GEC...hade varit kul att se dig visa vart skåpet ska stå...av en tjej. ;)

2010-09-22 @ 11:34:22
Postat av: Sparky

Naah, har lämnat mina WoW dagar bakom mig. Skulle jag börja spela igen skulle jag inte göra så mycket annat. HAH :) Håller mig ifrån de spelet. Har ju kvar mina gubbar på kontot dock <3 hah.



Jo får väl överkomma min fobi och delta :D

2010-09-22 @ 22:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0