Björn made me do it..

Detta med att skriva blogg har väl aldrig intresserat mig direkt.
Jag är inte riktigt den typen som sitter o googlar upp bilder på kläder och smink och sitter o funderar och tänker på dem.

Snackade med min kära kompis Björn igår och han tyckte ändå man kunde ha en blogg för att skriva en kort sammanfattning om vad man gör om dagarna. Så det kanske man skulle testa. Känns ändå att risken är överhängande att jag tröttar ut de få stackarna som kommer läsa detta. Eftersom mitt liv består till mesta dels av *trumvirvel* D A T A S P E L *trumvirvel*



UUUH, la ifrån min min glass igår när jag hade ätit upp de godaste (Chokladen förstås) sen glömde jag slänga vaniljen innan ja gick och la mig. Den hade smält ner på min musmatta och mitt bord. Lite fail.

Sitter och funderar på vad jag ska hitta på till helgen. George skulle ut och festa på Lördag, även Andre så man kanske skulle kunna följa med dem om man orkar. Jag var ute förra helgen och det var väl, uhhm.. ja.. mindre lyckat :)

Jag hade sett fram emot att äntligen komma ut efter att fått återbud i sista minuten 4 helger i rad, mer eller mindre tvingade jag ut en av mina bästa kompisar Bo att följa med mig. Vi drog till Le Cardinal här i Helsingborg.



Undra om det var 27 års gräns där för jag kom ju inte in pga min ålder. Vakten stog och tittade länge och väl på mitt körkort innan han skickade den vidare till en annan vakt

"- ja vad tror du.. hon är 86:a" titta på mig, titta på körkortet
"-jomen 86 är okej då.."

Vi gick väl ut vid 23.30-00.00 tiden och det kändes som vi var först där. Så Note-to-self, gå inte dit så tidigt.
Antar att folk hänger på Helsing eller nått annat förfest ställe där de inte tar inträde innan de går vidare till Cardinal.
Sen kom det in ett stort tjejgäng som skulle dansa i ring på dansgolvet vilket gjorde de hela till en lite bisarr situation då de vägrade släppa in folk som inte tillhörde dem. Ett par stackars killar försökte entroget att blanda sig in i hyena packet men misslyckades. Jag brukar dansa runt och lära känns mycket folk nät jag är ute men den kvällen var jag på något sätt inte intresserad. De mesta kändes fel. Sen var mitt val av skor kanske inte optimala. De var lite för höga så det var rätt svårt att dansa utan att se ut som en komplett idiot.

Antar att jag la upp lite för höga förväntningar på kvällen som ett sätt att fly sina känslor och få må bra en kort stund. Men blev lite motsatts eftekt. En annan del var att Bo inte direkt fick kontakt med någon tjej heller. Vilket gör att det känns elakt att lämna honom där och jag hittar nytt folk att hänga med.
Så all in all, halv kul kväll och är inte så övertygad om att jag ska testa försök Nr.2 på lördag.    

Alternativ två.
Att jag drar till spelcafet GEC, Game Entertament Center. Jag brukar hänga på. Det är rätt mysigt och jag är där lite för ofta kanske för det börjar bli dyrt.



Det är placerat på på södergatan brevid gamla systembolaget och lite ironiskt nog nått träningställe. Jag och min mysiga kompis Pernilla brukar stå där utanför och skratta och peka lite utanför glasfönstrerna när man går ut ifrån GEC för att snacka lite skit en stund och ta luft.  
En av de som sitter i kassan, Fredrik har fått för sig att jag är grym på Starcraft och verkar gå runt och säga det till folk vilket inte alls skapar press på mig när folk vill spela med/emot mig. UUUhh!



Jag har verkligen inga spelnerver och blir fysisikt illamående när jag spelar 1v1.
Försökte öva lite på detta igår genom att spela med Nimonic/micke ett par 1v1 matcher i bestämt MU, ZvT
Gick väl sisådär, första gamet skulle jag dra ett reaper harrase och satt lite oväntat och väntade in en marauder upgrade istället för speed. Så det var gg direkt typ.. hah :)


Jag vann därefter en match men den tredje därefter tror jag nästan han lät mig vinna. Jag satt och skakade rätt mkt efter gamesen. Sjukt att man gör det igentligen. Men jag vill verkligen komma över detta så får väl försöka kämpa mig igenom illamåendet. Hah, vi får se lär väl märkar rätt snabbt om jag tycker 1v1 är kul eller inte. Det har aldrig varit min grej direkt. Jag gillar mer snacka skit och spela  enbart för nöjeskull 2v2 games. Samtidigt som det är en skön känsla att kunna säga " Okej vi spelar 1v1 då" och sen vinna.

Sorgligt med sant är det väldigt svårt som tjej att få respekt, speciellt inom de områden mina intressen ligger. Jag är utbildad inom systeminteregiton och gillar dataspel väldigt mycket. Så om jag bara kan komma över min fobi för 1v1 skulle jag kanske för en gång skulle kunna få lite respekt för jag är duktig och inte bara pga utseendet eller fördommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0