Ny kurs i skolan, gogo

Skolan ska förbereda barn inför vad som komma skall. Jag menar man läser till och med hemkunskap. Vi fick lära oss tvätta etcetc. Men vad jag saknar som alla unga går igenom är hjärtsorg. När ens första och viktigaste förhållande går i kras och man tror att man aldrig ska kunna gå vidare och resa sig upp igen. Känns som vart man än kollar så är det extremt många unga människor som känner sig väldigt ensamma med alla dessa nya känslor. Borde det inte införas en psykologi liknande kurs där man kan fokusera lite på ens egna känslor och hur man ska på bästa sätt hantera dessa. Som tar upp lite tabu ämnen som: Vad gör man om någon i ens familj är otrogen och man är den enda som vet om det? och lite annat smått och gott.. eller så är det bara jag som är lite småförtjust i hur människor tänker och fungerar samt jääävligt övertrött. Borde kanske sluta blogga just nu. Känner att jag spårar ur förstår knappt vad jag själv vill ha sagt. Men sätt igång med en sån kurs skolverket. COPYLEFT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0