Kvinnan förstörde mitt hår!

"- hur mkt vill du klippa ?"
" tre/fyra cm, bara de slitna" (visar på håret)  

Har aldrig varit nervös under en hårklippning förrut men denna gången var jag det. Omg. Började redan när hon skulle blöta ner håret. Hon drog o slet som fan, ska tilläggas att jag absolut inte är håröm men hade jag varit de hade jag grinat. En vanlig person hade ju dött :)

Sen börjar hon gå vild med saxen. Jag är ju ingen hårfrisör(kan sätta mitt liv på att hon inte är det heller) men det känns som standard att utgå ifrån en rak bena innan man börjar tar första klippen och sen måtta allt hon gör efter nått som är snett.

Sen när hon hållt på ett bra tag och försöka klippa rakt på alla dess möjliga sätt så inser jag snabbbt att vi inte snackar om några centimeter längre. Men var ändå halv lugn, hon vet säkert vad hon gör sen har jag så långt hår också att det inte gör så mkt om det blir lite kortare heller. När de började närma sig 2dm !?kortare börjar jag däremot inse att denna kvinnan är totalt clueless. Där försvann mitt fina hår :<



Sen så tänkte hon leka pro och klippa upp också.

Såhär i efterhand så inser jag ju att det är där hon ställt till mest problem. Hoppas bara morsan kan klippa rätt masakern. Började faktiskt skratta när jag kom därifrån påväg till bussen. Första jag gjorde var att sätta upp håret i en tofs o tackade gud att det regnade så man kunde ha huvan på sig på jackan.

Lite kul hur saker kan slå en i ansiktet, tänkte på att jag suttit på mitt "tjejforum" och läst oändliga trådar om hur frisörer gone bananas på deras hår och bara småflinat lite.



Tänkt för mig själv att "fan va konstigt att de inte säger till direkt så frisören kan rätta till om de inte blev som de tänkt sig". Nu när jag satt där själv så var min enda tanke, att någon borde avväpna denna galna människa ifrån sin sax. Inte att hon skulle klippa ett enda klipp mer än nödvändigt. När vi sen var klar och hon börja föna håret. Började hon blåsa på full värme rakt i öran och brände mig rätt mkt? Det var också en upplevelse.

Så säger hon när hon är klar " do you speak english.. kan inte svenska mycket" HAHAHAHAH ööh "yes? " så börja hon förklara att jag hade dålig kvalite på håret. MMmm, sure baby mitt hår äger. Men hon hade säkert också insett att det såg förjävligt ut. Ville ju svara "bara du som är shiiiit." Men jag var snäll. Sen som grädden på moset när jag skulle gå så hade en annan kille som jobbat där smutsat ner min vita jacka medan den skulle hänga på en galje. Han bad om ursäkt ett par gånger men hur lyckas man? Så min fråga är nu, vem är förbannad på mig och vem faaaaan har mutat dessa människor?

Svensk som jag är tackade jag och gick o betala. Nu är det Operation rädda mitt hår som pågår. Paparazzi foton avböjs vänligt men bestämt.


Kommentarer
Postat av: pamme

känner igen mig,har gått gråtandes ifrån frisörsalonger i mina dagar.... men VAR är denna talangfulla damens place....dit vill jag ikke gå!!!Tur du e snygg för övrigt gumman,men fan,måste kännas fuck med håret ju...som ja hade gått loss på människan.We should plan a a nice revenge I think....imigration here we come....:D;)Hug

2010-10-09 @ 20:16:20
URL: http://psykobutnice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0