Jag är konstig


Vaknade upp och var alldeles lugn. En sån där känsla av välbefinnande som man får någon gång i halvåret när livet bara flyter på. Oftast brukar jag få den nära jul, de dagarna man vaknar till lite sakta, ligger kvar i sängen och drar sig kollar på julgrannen alt julbelysningen. Man kanske ligger brevid någon man älskar innerligt.

Vilket gör att jag fick den känslan denna morgonen till ett mysterium. Jag fick inte ligga och dra mig, utan blev väkt av väckarklockan som  ringde, det luktade definitivt inte gott eftersom jag ska ha städdag idag så har jag slarvat med kattlådan. Det första som händer när jag kliver upp ur sängen är att jag trampar i något blött. Lite för trött för att spekulera om det var kattkiss eller spya. Samla ihop alla kläder i soffan och hallen för att börja tvätta och den där delen om att ligga brevid någon man älskar. Ptja.. Den kan man ju fet strycka ifrån listan. Men jag tänker ändå passa på att njuta. :)

Om jag kan bli sur utan förstå varför kan jag nu tydligen bli glad utan att hänga med i svängarna också. Men det är ju bara tacka och ta emot och passa på och njuta. ^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0