Då har jag röstat

Har varit iväg och fikat idag med de nya tjejerna i min umgängetskrets.
Tyvärr så kunde inte en av dem följa med men det var trevligt iallafall.
Vi gick till Ebbas fik och jag beställde in en apelsin /choklad cheesecake
var nog inte det godaste jag ätit därifrån men det fick gå. Tog ju
varm choklad till den som är ett säkert kort.

De ryter till om man råkar beställa "varm oboy" istället för "varm choklad"
eftersom allt ska vara så autentiskt ett 50-tals cafe som möjligt så gör dem
en egen blandning. :P SOZ


Hur lyckas man tappa bort ett par byxor förresten? Jag letade överallt i min
lilla lägenhet imorse efter dem. Helt sinnes..Jag har öst ut alla mina kläder
över hela golvet minst tre gånger, kollat under soffan, kollat i sängen bland
alla miljarder kuddar jag har <3 Letat inne på toan. W00t hur är det ens möjligt?
Hade dem ju senast igår. Så imorse märkte jag även att katterna kissat på mina
skor. Happy times! Så jag fick vandra hemifrån i det jag hade, mina högklackade.
Hade varken tid eller lust stå och tvätta dem där och då.


Vädergudarna verkar ha roligt där uppe med mig idag för det har regnat och blåst
och jag har haft mina vita byxor (vart är de andra?!) samt öppna högklackade skor.
Efter fikastunden så gick vi lite i affärer Monika skulle på bröllop imorgon
men hade ännu inte hittat en klänning. Tyvärr kunde vi inte hjälpa henne så mycket där
heller. När jag vinkat av tjejerna så gick jag hem till Bo och störde han lite.
Kollade på Vampyr skit på datorn och snackade om hans nya NAS. Jag ställde lite
korkade frågor sen tvingade jag mig ut i regnet yttligare en gång för att gå och rösta.

Resonerade såhär, det känns inte ens som jag förtjänar en rösträtt eftersom
jag verkligen har medvetet försökt undvika allt som har med politik att göra
just nu. Är så trött på allt tjat och smutskastning och alla dessa eviga diskussioner.
Så jag tycker inte jag borde rösta på något.



Samtidigt som att rösta blankt känns mer som man gör när man har en poäng.
Antingen då för att man protesterar emot att man tycker inget parti passar
eller kanske för att man tar ett aktivt ställningstagande.
Inte för att man är för slut och trött för att orka engagera sig. Så nu lutade det
t.o.m på att inte rösta alls. MEN! Sen ser man korkat folk som tänker rösta på SD
som inte alls förstår vad det skulle innebära i långa loppet och då kände jag att
jag får nog gå och rösta iallafall. Så ! Sagt och gjort nu är det klart för denna
gången.

Sen var det bara att ta sig ut i äckliga vädret igen och trampa iväg till en buss.
När jag låste upp porten och ställde mig i hissen var jag lite som ett barn på julafton.
Jag stog och fantiserade över hur skönt det skulle bli att hoppa ner i mina
mjukisbyxor och slänga av mig mina blöta kläder.

Jag började t.o.m ta av mig skorna i hissen. Hahh. Vädergudarna ville bråka med
mig en sista gång dock för precis när jag öppnade min dörr så kommer katterna
och hälsar på mig. Just fan! .... jag har ingen ny kattsand hemma.

10 blöta minuter senare:
Nu då.. kan det väl inte finnas en enda vettig anledning kvar varför jag ska
gå ut i detta vädret igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0