Kurragömma och Date

Home sweet home, ojojoj vilken fullpackad dag det varit.

Imorse bestämde sig Brillz för att leka kurragöma. Jag hade gått upp lite extra tidigt
idag för jag kände att jag ville ha gott om tid att göra mig i ordning. Precis när jag
satt på mig skor och var startredo att gå ut till bussen så gjorde jag min sista koll
och leta lite efter katterna. Brukar väl inte bry mig så mycket om jag inte ser dem
innan jag åker hemifrån men eftersom jag har haft balkongdörren öppen under
natten kändes det inte helt okej.

Min tjockiskatt brukar aldrig vara svår att hitta. Finns inte så himla många ställen för
han att gömma sig på så fick lite panik i morse. Speciellt då han nästan alltid kommer
springades när man ropar på honom. Det brukar vara Oak som kan ligga tyst på
garderoben och stirra på en när man halvt panikslagen springer runt och vänder på
varje kudde skrikandes hennes namn. Men imorse var det han som tydligen leka
kurragömma med mig...

En missad buss senare och jag var liiiiite stressad när jag kom försent till jobbet.
Lite halv enformigt arbete idag, suttit klistat på en etikett/gjort ett hål i/trätt ett snöre igenom prislappar.
Veeery hard shit i tell you. Krävs lång utbildning för att klara av såhär avancerade saker! HAh



Efter tre- halv fyra tiden började folk droppa av så det blev bara jag och Eva kvar som
jobbade till fem idag. Första tanken var att det skulle bli lite tråkigt nu när vi är sån mysig
grupp. Men jag och Eva kom in på rätt djupa och tunga ämnen så vi jobbade över en
halvtimme bara för ingen ville sluta prata kändes det som. Så den pratstunden var väldigt
mycket värt för mig. Jag längtar nästan till att få gå till jobbet imorgon igen.
Trivs väldigt bra där.

Jag har ju bussbyte för att ta mig hem, bussen skulle gå 17,13 ifrån söder och min tjejdate
började 18,00 så insåg att jag inte skulle hinna hem innan som över optimistiska jag hade
planerat. Halvpanik försökte få tag i polare som bor centralt och kolla om nån var hemma
om jag kunde hänga där ett tag men icke! Så kom till fiket som vi skulle ses på lite halvsliten
och trött. 


Tjejdejten var faktiskt över förväntan.
Hade ju knappt sagt 3 meningar till varandra innan vi sågs utan det var mest
att alla var mer eller mindre nyinflyttade i Helsingborg (även utanför sen visade det sig)
och ville lära känna lite nya tjejkompisar. Eftersom jag och umgås med få undantag enbart
men killar så tänkte jag att det var en kul idé så jag följde med.

Det enda jag visste om tjejerna innan var deras namn och deras bilder på facebook.
Tycker det var lite ironiskt hur väl de faktiskt passade in över bilden jag föreställt mig innan.

Elin var lite lik mig, och aldrig varit singel mer änn en vecka.
Monika var framåt och väldigt trevlig.
Sandra verkar vara väldigt familjekär och snäll.

All in all en trevlig kväll.
Vi möttes utanför Mezo som är ett av mina favoritställen på sommaren.
Det är så mysigt och mycket kuddar, samt stor uteservering med filtar.


Men tyvärr tog de inte kort där så vi bestämde oss för
att gå vidare till Hacket(samma ägare tydligen blev jag upplyst om)
istället eftersom vi alla ville äta mer än fika. Jag beställde in en jätte god
hemmagjort hamburgare medans, de andra tog varsin pizza.

Sen disskuterades tränning men jag känner nog att jag skippar den biten. Hah :D
Efter en stund visade det sig att två av deras pojkväner spelar Starcraft!

Vi ska ses igen allihopa på Fredag så ska bli skoj iallafall.
Att komma hem sen kändes halvskoj. Förstår inte hur det kan bli så himla stökigt
jag dammsuger var och varannan dag med ändå är det "grusigt" speciellt sängen.
Jag älskar en ny renbäddad säng med massa kuddar.
Du vet den stilen som alltid är i inredningstidningar? Men min är inte så mysig. :P
blir väl så med husdjur antar jag. Men ändå? Tycker jag inte gör mycket annat änn att
städa ibland.



Har jag aldrig förtått detta med att man ska duscha och bada ihop med sin partner.
Vem vill dela varmvattnet? HELL NO.. eller sitta o trängas i ett badkar. Dont think so..

Ibland har man blivit tvingad av micke ändå men jag är inte nöjd. Känns inte som att jag har
min finest hour när man sitter ihopklämd naken i ett hörn i badkaret.
Och hur kom jag in på detta ämnet då? Jo, har precis kommit ur duschen.. Blir alltid lika full i skratt för jag ser alltid ut som en panda i ansiktet när jag är klar. Kolsvart runt ögonen och kritvit på resten.
Sexy time! Hoppas det blir modernt någon gång för jag hade ägt den looken lätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0