To be a gamer or not to be.

Något som veeerkligen kan irritera mig är oförsåelse. Speciellt när någon dömmer ut en annan grupp pga av samma anledning. Oftast snackar man kanske om nått stort och viktigt ämne som rasism etc. Men jag känner mig inte på mitt rädda världen humör idag. Istället är det människors syn på gaming.

Dagens irritationsmoment: Kommentarer som att det är osocialt. Jag menar..

Hur socialt är det att;

1) Läsa en bok
2) gå på en bio med en kompis  ( 3 ord före filmen, och 4 efter för att kolla att båda tyckte lika )
3) gå på en promenad med en kompis ( EN kompis? Jag hinner snacka med 15 av mina vänner varje dag)
4) Festa (Fine, festa hamnar väl under kategorin socialt. Men ändå.. hur många hinner man lära känna på en kväll? 5-10 personer. Samt hur ofta festar man? )

Och om man nu inte ska sitta vid en dator för det är onyttigt att byta ut den aktivitetet med att festa känns ju verkligen inte som ett steg åt rätt håll. Om man uppfattar en sitta vid en dator osocialt tycker jag man behöver lära sig hur den fungerar. Först trodde jag detta var en generationsfråga. Att de äldre som inte sitter så mycket vid en dator inte har möjligheten att få en riktig uppfattning om vad det handlar om. Men så är inte riktigt fallet. Känns som att det är en generell klyfta bland samhället. Jag har defenetivt valt sida. Vilken är din.

Antingen fattar man det eller så gör man det inte. Nu har jag inte tid o skriva mer. Ska spendera min kära dyrbara tid med att spela. Så jag blir glad igen :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0