Özens Allfrukt

Handlat mat !

Slut på silkeslena toa pappret Micke alltid köper. Nu har det tagit slut och det är dax att gå tillbaka till rivgärns pappret man är uppfostrad och uppväxt med! Suger lite, men jag är för snål för att betala dubbla för ett mjukare papper, tanken är väl att jag inte ska sitta på toan speciellt länge ändå.




Jag har faktiskt försökt bli en sån där som tar med sig korsord till toaletten och sitter där 20-30 minuter. Förstår inte charmen med det riktigt. Jag har det helt enkelt inte i mig. Det är ju inte bekvämt eller trevligt o spendera mer tid än nödvändigt där inne. 



Sen en annan sak jag kom och tänka på är vad dum jag måste se ut när jag går. Jag får rätt konstiga tankar upp i huvudet. Den ena dummare än den andra. Ibland är dem så skumma att jag hinner bli uttråkad av mig själv innan jag hoppar över till nästa tanke. Som idag gick jag och funderade på hur de skulle vara att bli döv. Om man skulle kunna behålla sitt tal även om man inte hörde sig själv tala. Med tanke på att döva människor som lär sig tala, pratar ju på ett speciellt sätt (Insert valfri politisk korrekt kommentar här).

ANYWHO...Så jag går där påväg till affären och mimikar fram ord medans jag lyssnar på min mp3 spelare. Och låtsas att jag är döv som ska tala utan att höra mig själv och funderar lite på hur snabbt man tappar sitt uttal. Sen slår det mig vad dumt allt detta måste se ut om någon ser mig när jag går där i min egna lilla värld. Men de värsta är att jag gör sånthär väldigt ofta. När jag tror ingen ser mig.

Undra om det beror på att jag inte har mina glassögon på mig. Om jag inte ser dem ser inte dem mig heller -Teorin ?  Eller om jag möter en gammal vän på gatan och hälsar sen 10 meter efter jag gått förbi dem hur jag då brukar återuppleva mötet i mitt huvud med mimik och allt. Kan inte dra mig till minnes att jag kommer på att jag "upptäckt" folk i sina egna tankar på det sättet speciellt ofta vilket får mig att undra. Gör folk såhär rent allmänt eller är det bara jag som är udda nu igen?



Min favorit butik hittar man på söder, Özens Allfrukt. Den är skit rolig, man vet aldrig vad man kommer  hitta. Jag har under åren gått på lite nitlotter, sist jag kände mig wild and crazy och köpte något som jag inte kan förstå ännu mindre uttala gick det väl handen på hjärtat inge vidare. MEN misströsta icke! Jakten går vidare. Dagens försök blir denna drickan. Misslyckas den har jag en backup plan, två konstiga frukter jag aldrig sett förrut. Synd jag inte tog kvittot kom jag på nu, då hade man ju kunnat googla dem och kolla hur man äter dem.

Skulle ja tvingas hälla ut den snackar vi om 5,50:- här faktiskt. Idag lever jag farligt.
Wooop Wooop


LIIIIVING ON THE EDGE !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0