integritet

Om jag fortsätter vara såhär privat i min blogg så kommer jag inte ha så mycket nytt att prata om IRL när jag träffar människor. Rätt så många av mina vänner har sagt " Ja, jag läste de i bloggen " mitt under min awesome historia som jag laddat för.

"- jaha, ehum.. regnar idag, huh? "

Eller så får man blogga om andra saker, försöka vara privat men aldrig personlig. Skulle jag aldrig klara av iofs ligger inte riktigt i min natur. Men kanske bra att försöka öva. Finns säkert många fördelar med att skydda som integritet och privatliv bättre än att skriva som jag gör i en blogg. Risken är ju betydligt större för någon som mig att råka ut för personer som vill mig illa änn för någon som Nimonic som är min motsats när de kommer till sånt. Men och andra sidan så vill jag nog ta den risken. Ska bara försöka komma ihåg det nästa gång någon jag öppnar upp mig för någon som sen försöka sätta en kniv i ryggen.

Men om jag medvetet skulle börja undvika nämna saker som jag tror folk skulle kunna använda emot mig eller undviker vissa delar av mitt liv så skulle de kännas som jag har något att skämas för. Jag är ju jag, vem jag är idag är ju helt och hållet baserat på vem jag varit och vägen jag tagit dit. De få männsikor jag skrämer bort när jag träffar nytt folk och blir kanske för personlig för fort är ändå inte personer som jag skulle få så mycket utbyte av på ett djupare plan. Då lär de vara rätt osköna personer. :)  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0