Jag är inte en female gamer

Skulle möta upp Fredrik på GEC men jag var lite tidig så jag hann med en SC2-match som jag vann med någon random. Var rätt gött. Annars är jag så trött på Starcraft. Vettefan varför..Knappt spelat alls senaste månaden. Blivit en hel del HoN istället. Nu har dock en clan som frågat om jag ville joina dem. Sånt brukar vara skoj men jag är väldigt skeptiskt då det är enbart en tjejclan. Jag vill inte bli invitad till en clan p.g.a mitt kön. Det är sån stor fokus redan på att man är tjej hit och dit. Så fort en artikel blir publicerad där det är en kvinnlig spelare så  kommer det direkt 10 kommenterar på hennes utseende och knappt någon fokus läggs på vad det är för budskap hon vill framföra om hon nu vill framföra ett budskap. Vissa tjejer gillar den uppmärksamheten och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte varit sån. 

Sen är jag en tjej som är väldigt mån om mitt utseende men för den sakens skull är det inte det jag vill att folk ska se när jag spelar. Ska jag spela i en clan ska det vara pga skills inte pga att jag är tjej. Sen tycker jag att tjejclaner drar till sig fel sorts uppmärksamhet generellt. Det blir så mycket snack om vem som är snyggast osv. Det är lite samma princip som jag har här på min blogg. För mig spelar insidan roll. Därför finns det inte en miljon bilder på mig upplagda här. Dem som läser min blogg gör det för de tycker det finns något annat av intresse. På så sätt vill jag bli sedd genom mitt spelande. Jag är inte en female gamer. Jag är en gamer enbart, punkt.



Jag o Fredrik hade lite movie night igen med Disney, börjar ju bli lite tradition. Innan dess svängde vi förbi MAX, vilket verkligen är en tradition. Börjar ju bli mega stammis där. Not good :P



Blev Lyxshaken choklad, nomnomonom :D Smaaaskigt. Vi såg Bolt efter..



Den filmen är riktigt grym sen blev det Hercules vilket jag måste kora till sämsta filmen disney någonsin har gjort. O de e fan inte illa pissat. :o Kan varit för ja smsade sönder halva början <3 men tyckte inte den blev nått bättre emot slutet heller. Till och med musiken var dålig. Efter filmen började vi bli sega och det var dax att trippa hemmåt. Blev mördarbacken, försökte ta ett foto på den men den ser bara mesig ut. Men tänk er denna gånger 10. Man får stanna o vila efter halva.







Kommentarer
Postat av: B

Massa chips till filmen antar jag?

2010-11-04 @ 05:48:12
Postat av: Segas

Faktiskt inte, men när jag nämnde att chips hade varit gott, VIPPS...gömda stackor direkt! En unik kvinna! :)

2010-11-04 @ 13:31:55
Postat av: Sparky

Hur man nu orkar chirre efter massa mat och lyxshake som jag slukade på 5 röda. :D



Man måste alltid ha chips redo, man vet aldrig när sugen infaller dock så var de ingen god smak :(

2010-11-04 @ 18:57:20
URL: http://sparkys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0