När gamla relationer möter nya

Det är alltid svårt det där med att gå vidare när man fortfarande har en nära och bra relation till sitt ex. Hur mycket berättar man? Hur mycket skyddar man den andra ifrån information de tror de vill ha med när dem får den så kan de reagera extremt dåligt?

Har varit med om det förr, "klart vi ska vara vänner.. " "jag vill veta om du träffar någon ny " "kommer alltid finnas där för dig"

Dem fraserna gör extremt ont att när man inser att så inte var fallet. Kan bli irriterad om jag råkar hitta brev ifrån tidigare förhållanden med tomma löften. Löften som för stunden kanske kändes som sanningar för dem men sen blev man lämnad och sviken iallafall. Fyfan vad jag tog det hårt. Grät som ett litet barn. Därför var det extra svårt denna gången.

För jag vill verkligen inte förlora min vänskap ifrån mitt senaste förhållande som tog slut i sommras. Jag har varit så orolig, jag har mått så dåligt, jag har ältat och ältat detta om och om igen. Ska jag berätta? Hur mycket ska jag berätta? Hur kommer han må?

Men nu är det sagt och gjort.

Tur för mig att han är "Strong enough to be my.. sael"  Lämna mig inte du är viktig för mig.



Kommentarer
Postat av: Sael

Icke då;)

I'm very happy your happy.

BOOYAH BABY!

2010-11-15 @ 09:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0