Jag är tjej.

Ooooh..Vet, jag är lika chockad som du är! Haha

Jag är så tacksam jag är tjej. Jag vet jag brukar skämta om att jag är kille och låtsas ta illa upp om någon påstår något annat. Men det handlar väl om att killar har det så mycket lättate inom vissa områden som jag själv är aktiv inom.

Om en kille kan 10 saker om teknik då måste en tjej kunna 25 saker för att få lika mycket respekt. Vilket gör att man får kämpa rätt mycket för att få den roll man eftersträvar. För visst kan man få respekt för man är duktig i Starcraft. Men självklart sitter de flesta där ändå och tänker då och då " wow.. hon är tjej" och det är väl okej det också antar jag. Det är bara så det är, vad jag tycker är värre dock är att folk inte tror man kan. Som när jag jobbade i tekniska supporten  på ett IPtelefoni företag och en kvinna ringer in och börjar samtalet med att fråga

" Finns det ingen kille jag kan prata med som kan de tekniska sakerna...."

Eller kommentarer "Är hon bra då?"  "Hon är bra för att vara tjej" som om att vara tjej gör att man mäts på en annan skala. Nehe du pojkar... jag är inte bra för att vara tjej. Jag är bra för att vara bra. Nu sitter jag inte och påstår att jag är nån pro player för det är jag verkligen inte. Men jag är inte heller dålig och det är lite det jag vill belysa.



Man får vissa fördelar men man får också nackdelar. Oftast belyser jag nackdelarna. Men när jag skrev förgående inlägget känner jag bara; Skit, vilken tur jag är tjej!  Jag har faktiskt möjlighet välja en kille som är som jag. Som delar mina rätt så speciella intressen och livstil. Vad mycket värre det hade varit om jag var en finnig nördig kille, vad mycket man måste ge upp av den man är för att få ett och behålla ett förhållande. För jag inser ju också att tjejer som resonerar som jag inte växer på träd.

Vet inte om gamer tjejer är så populärt egentligen för vi spelar. Utan mer för att idén att vara tillsammans med en gamer tjej igentligen handlar om att det möjliggör för dig att stanna den du redan är, även i ett förhållande. Är inte det något som alla efterfrågar? Nörd som ickenörd?





Kommentarer
Postat av: Kimm

Jag vill påstå att de inte är något specielt med att vara tjej och nörd idag. De var tusentals sånna tjejer på Gamex bland annat jag själv. Så nej.



Att vara tjej gamer, anime nörd, teknik nörd w/e är itne specielt inte. Se bara alla dessa som bloggar på layers, ctrl alt elixe, xboxflickan, Yami no cosmo, Pixel ninja med mer a med mera.

2010-11-10 @ 09:41:49
Postat av: Sparky

Men går inte komma ifrån att 90% inom communityn är killar. Klart det finns massor av exempel på namn på de övriga 10.

2010-11-10 @ 09:51:05
URL: http://sparkys.blogg.se/
Postat av: Robin

Precis som Kimm sa så finns det tusentals såna tjejer runt omkring i Sverige. Sen tycker jag det bara är beklagligt att du (och andra tjejer) ska behöva höra sånt där smackande, bara för att ni just är tjejer med ett spel/teknik intresse.



Men sen får ni ju tänka på att det finns killar som är just gamers som INTE tänker och resonerar så där (jag t.ex). Jag kan nog ärligt säga det att jag inte äns skulle kunna vara ihop med en tjej som INTE är teknik/spel intresserad.



Då det är en så pass stor del av mitt liv, samt att jag jobbar inom den branchen. Men upp med hakan, även det där kommer att bli bättre framöver. Ha en bra dag, cheers

2010-11-10 @ 09:56:29
URL: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Sparky

Känner samma sak, skulle inte fungera om inte min pojkvän var lite nördig av sig. Men känns som tjej har man mer valmöjligheter än som kille när man har det som krav :p

2010-11-10 @ 10:13:30
URL: http://sparkys.blogg.se/
Postat av: Walla

Kom och jobba i filmbranschen istället. Här är tjejerna stenhårda och viker inte en tum för någon.

2010-11-10 @ 14:51:50
Postat av: David

Jag e skitduktig på starcraft II.



Blev bara derankad till bronzeleague.

2010-11-11 @ 19:23:16
Postat av: Bo

lol @ David...

Bra inlägg Spakkan ;)

2010-11-12 @ 08:57:18
Postat av: Mikuru

Jag är en gamer tjej, och stolt över att vara en. Fördomar fördummar, men tyvärr så finns dem. Det finns inte så mycket att göra, men jag vill visa dem i min närhet att jag inte är som de andra tjejerna, jag är mig själv :D jag är en stolt nörd!

2011-10-03 @ 09:47:45
URL: http://mikuru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0