kameran lägger på 5kg, undantag: fåglar.

HAh, fyfan vilken fail. Idag har jag tagit en miljon foton ut på fönsterglasen på min balkong. Why you might ask? Jo..

Hade lite bröd som jag inte kände för att äta. Mögel är inte min grej osvosv. Så jag tänkte att jag kunde lägga ut lite av brödet i min blomlåda så kanske de kommer en söt liten pippifågel och mumsar i sig lite lyckligt ovetande om att brödet är 100 år gamalt. Undra förresten om det är dumt att ge dem sånt? Kanske blir lite sjuka, ont i lilla fågelmagen? eh...ANYWAYS. Jag orka inte dela så små delar så jag la ut det och tänkte de kanske kan stå o picka. Sen typ 5 minuter senare var allt borta. WTF?!.. har de blåst ner? Men icke.. såg inget på marken heller. Så la dit typ tre-fyra skivor bröd till.

Trodde väl de skulle komma en liknande denna size fågel o kalasa på mitt julbord.


Helt plötsligt står jag öga med öga med den äckligaste största vidrigaste fågel jag någonsin sett. Huuuuja! Ska tilläggas att jag är lite fågelrädd. :O  Han ser lite klen ut på fotot han var typ 4 gånger större irl. Det där med att kameran lägger på 5 kg verkar inte gälla för fåglar.




Så höll vi på jag och fåglarna i morse. Vet inte riktigt vem som var mest rädd för vem. Jag som stod nervös innanför dörren med mobilen i högsta hugg oich försökte få en på bild. Eller fåglarna som var vrålhungriga. Nisse var cool dock. Först ställde han sig på kattlådan för att se lite bättre. Men sen insåg han att utnyttja mark gav bättre sikt.





Han satt så säkert 5 minuter

Nu såhär i efterhand vet vet jag kanske inte om det var de bästa att mata den där bjässen. Tror redan den hade mumsat i sig en julgris eller två innan han kom o hälsa på mig. Mutant, äckel fågel :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0